Riaditeľka handlovskej nemocnice: „Keď sa spätne pozerám na rok 2021 mám úsmev na tvári, ale aj zimomriavky na chrbte“
11.1.2022
Rok 2021 si každý riaditeľ nemocnice asi navždy zapamätá. Nie preto, že by si to sám vybral, ale preto, že tak ťažký, neštandardný rok ešte nezažili. Druhý rok covidovej pandémie priniesol nezvyčajné prípady, obrovské nasadenie zdravotníkov, tlak na riešenie dosiaľ nezažitých situácií a hlavne obrovskú snahu o záchranu životov pacientov, ktorá sa veľakrát skončila neúspechom. Do toho rôzne krízové situácie, nové príkazy a nariadenia, ale aj nové skúsenosti s ochorením covid-19 a hlavne absolútne neštandardné správanie pacientov – v dobrom i v tom negatívnom slova zmysle. Ako uplynulý rok hodnotí riaditeľka Nemocnica AGEL Handlová Ing. Marta Eckhardtová, MPH, nám prezradila v rozhovore.
Hoci bol rok 2021 extrémny v každom smere, čo vás najviac v roku 2021 potešilo?
Keď sa spätne pozerám na svoj rok pracovný 2021, mám úsmev na tvári, ale aj zimomriavky na chrbte. Bol to náročný, ale aj krásny rok. Občas so slzami v očiach, inokedy s úsmevom na tvári. Rok plný zmien, výziev, ale aj radosti či splnených snov. Netušila som, čo všetko mi tento rok prinesie, ale s odstupom času to vnímam ako úžasné skúsenosti a lekcie, ktoré som prežila. Najviac ma potešilo, že sa nám podarilo naplniť cieľ, ktorý sme si ako vedenie dali, a to otvorenie Domu ošetrovateľskej starostlivosti. Samozrejme s radosťou sme prijímali aj všetky ďalšie momenty - dodávka zdravotníckej techniky, výmena okien na hlavnej budove, otvorenie novej ambulancie a pod., ktoré mali za následok zvyšovanie kvality zdravotnej starostlivosti.
A aký bol najsilnejší okamih?
Bohužiaľ, v roku 2021 prevažovali z najsilnejších okamihov tie smutné, a to straty oboch manželových rodičov, kolegov, kamarátov...
Mali ste ambície, ktoré sa z rôznych dôvodov nepodarilo naplniť?
Rok 2021 sa niesol aj v znamení nesplnených očakávaní. Mojou najväčšou ambíciou bolo zabezpečenie rekonštrukcie tepelného hospodárstva v nemocnici, ktoré je vo veľmi zlom stave. Napriek tomu, že sa to do konca roku 2021 nepodarilo, nestrácam nádej a pevne verím, že rok 2022 bude tým rokom, kedy bude nemocnica Handlová strihať pásku na novej kotolni.
Hoci ste dlhoročná skúsená manažérka v zdravotníctve, čo vás vlani najviac prekvapilo?
Vlaňajšok bol aj plný prekvapení, či už príjemných, tak aj nepríjemných. Keď sa končil rok 2020, všetci sme tajne dúfali, že ten nasledujúci už bude aspoň o niečo ľahší. Že nám pomôže očkovanie a epidémia pomaly odíde do zabudnutia. Že covid už nebude zabíjať ľudské životy. Že úsilie zdravotníkov bude ocenené a dočkajú sa aj zaslúženého oddychu. Čakali sme, že rezort zdravotníctva ocení našich zdravotníkov za ich nadľudské výkony. Bohužiaľ, opak bol pravdou, naši zdravotníci všetku svoju silu venovali starostlivosti o pacientov, pracovali celý rok na testovaní obyvateľstva a mnohí z nich bojovali s covidom ako pacienti. Ocenenia svojej práce sa však nedočkali, napriek tomu že nikdy predtým nečelili tak extrémnemu preťaženiu, ako aj neuveriteľnému návalu krízových situácií. Zo srdca im preto ďakujem a hlboko sa pred každým jedným skláňam...
Asi je to ťažké v tejto chvíli povedať, ale čo je vašou prioritou v roku 2022?
Prioritami roku 2022 sú predovšetkým aktivity, ktoré sa nám nepodarili v roku 2021, už zmienená rekonštrukcia v oblasti tepelného hospodárstva, vybudovanie nadštandardných izieb na ODCH a rekonštrukcia sociálneho zázemia zdravotníckeho personálu. Samozrejme, naďalej chceme pracovať pri zabezpečovaní novej techniky pre nemocnicu, v otváraní nových ambulancií či rozširovaní už existujúcich služieb. A úplne ideálne, aj keď v tejto chvíli asi nereálne je, aby sme sa vrátili k normálnej medicíne.
SpäťKontakt pre médiá
Kontakt neslúži na objednávanie pacientov na vyšetrenie, očkovanie, testovanie a zasielanie výsledkov vyšetrení.
Kontakty na všetky spoločnosti a zdravotnícke zariadenia Skupiny AGEL nájdete v zozname spločností Skupiny AGEL